Träning v.38 ///Marco

Jag ska börja redovisa min träning per vecka. Gjorde det i början av bloggen och kommer göra så framöver också. Är intressant att själv se vad man gjort under veckan som gått. Känns som att man går in i en ny säsong nu. Den som varit var väl sådär för mig med ledbandsskada i axeln som ännu är långt från bra. Jag har iaf lyckats bli en bättre cyklist under sommaren trots skadan. Blivit uthålligare och känns som att jag fått bättre syretålighet. Nästa år blir det nya mål. Att börja tävla i H30 på landsvägsracern är ett av dom! Ska bli skitskoj!

Denna veckan har det blivit lätt träning men ganska hög träningsmängd. Har varit sjuk och körde många lite mindre hårda pass i veckan för att se hur kroppen mår. Känns bra.

Måndag. Motionscykel 45 minuter. 9 set ben väldigt lätt.

Tisdag. Armar och mage.

Onsdag. Löpband 15 minuter 2,7km. Tränade axlar 12 set lätt inklusive rehab.

Torsdag. 8 set Rygg och 9 set Bröst.

Fredag. Löpband 20 minuter 3,8km.

Lördag. Mountainbike 57km blandat terräng. Bland annat ett par svänger i Ursviks mtb-spår. Var längesedan jag cyklade mtb och tekniken är bra rostig.

Söndag. Mountainbike 30km dryga milen urtuff terräng i Hellas. Roligt och tekniken kändes bra på slutet av rundan. Sedan ett stretchpass på gymmet.

Nu kommer det nog bli mer mtb för mig ett tag. Racern får det bara bli på kanonfina dagar om det nu finns såna kvar. Har cyklat mtb förr när jag vägde 66kg och nu 80. Det är viss skillnad på känsla kan jag säga. Racer har jag bara cyklat tung, 87kg när jag började för 2 år sedan.

En bild från Hellas idag. Klättra i berg har fått en ny innebörd för mig... ;-)

IMG 4457

Lite bilder! ///Marco

Hammarby Hill XC 2010. Var och kikade på loppet idag. Såg roligt ut och nästa år kanske man testar att vara med!

Tog lite bilder. Kan dyka upp lite fler under kvällen. http://www.ipernity.com/doc/133669/album/205827

Glada cyklister! =)

MG 3554

Snytintervaller! ///Marco

Nu har jag iaf varit hemma från jobbet och kört 15 sekunders snytintervaller under hela dagarna och tror det gett effekt. Är nog dags att knalla till jobbet i morgon också. Varit småförkyld i minst ett par veckor men nu bröt det äntligen ut, fick dra hem från jobbet i måndags. Eric har också kört lite snytintervaller tror jag, nästan alla är förkylda nu känns det som. Bra att träna lite även under förkylningen ;-)

Hade faktiskt tänkt köra Hammarby Hillsprint på fredag men skippar det nu. Ska försöka dra dit och titta iaf. Verkligen kul med lite såna tillställningar...

MG 3474

450gr godis igår framför utfrågningen av dom rödgröna slutade i en viktuppgång på 1kg. Haha. Den försvinner efter ett par koppar Zoegas!

MG 3478

Gubbcykling i mystempo! ///Marco

Eric och jag tog en sväng idag. Han på sin cross och jag på min mtb. Det blev mest grusvägar på Järvafältet, mystempo och riktigt trevligt. Kommer bli mer såna pass nu när säsongen lider mot sitt slut. Jag tror såna pass ger mycket mer än man tror, det kändes rejält i låren på mig trots att vi inte pressade på speciellt hårt. Var några motlut vi låg på lite extra för att känna av läget lite ;-)

På vägen hem hamnade jag på några riktiga mtb-spår och jag blev 15 år igen och höll på att fälla några träd i min framfart. Shit så breda styren det är på dagens mountainbikes. Haha!

Vi var så duktiga så det blev lite kebab för Eric och Gyros för mig efter grusvägsrullet på Järvafältet...

gubbos 4415

Eric poserar vid skön stenfigur!

gubbos 4407

Hammarbybacken bestigen! ///Marco

Jag trodde inte att det var så jobbigt som det var. Är ju inte helt kurant och tänkte ta en lugn runda och testa att bara cykla uppför hammarbybacken och j-vlar vad jobbigt det var. Sjukt roligt dock...men ensamt! Var några andra som cyklade där men tog inte tag i det och pratade med dom, skulle behöva veta lite vart man kan cykla däromkring. Fast 4ggr upp och ned för backen räckte gott och väl för mig idag =)

Den här bilden tog jag förra året när dom körde Hammarby Hill XC och få visste jag inte hur jobbigt det var för dom. Ska nog dra dit och kolla i år igen och fota lite. Sjukt jobbig backe! Eller så är jag bara klen...

Hammarbybacken

Rundan var mest till för att testa äggvisparna. Har alltid kört spd förut (som satt på cykeln som blev stulen). Dom här var riktigt sköna men lite ovant!

IMG 4384

Lite mek och lite smek! ///Marco

Idag hade jag velat va med och träna med klubben men det gäller att va smart nu när man håller på att bli helt frisk. Är nog bäst att vänta med hårdköringarna tills helgen!

Har istället mekat med några av mina cyklar, 3 av dom. Cykeln jag har i stan och till jobbet fixade jag ett vevknak på. Nya mountainbiken fick sina äggvispar monterade och racern fick ny kedja och jag gjorde ett försök att få bort vevknak på den med, får se om jag lyckades när jag kör nästa runda. Är nog snart dags för en rejäl höstservice på den och kanske tom snart dags att parkera inför vintern.

MG 3452

Jag kan väldigt lite om att meka med cyklar men försöker lära mig. Köper på mig lite verktyg efterhand som jag behöver fixa nått. Det är inte alldeles enkelt har jag märkt ;-)

Hade jag inte fixat vevknaket på denna gamle häst så hade jag nog tappat vevarmen påväg till jobbet inom dom närmsta dagarna. Hade varit mindre kul...

Nu ska jag ge mig på mig själv med trimmern och ta bort lite av den alltmer tunnhåriga frisyren....

Förkyld! ///Marco

Trist att förkylningen man har inte släpper, haft i minst 2 veckor nu. Är sån där retlig förkylning som knappt märks men man vet att den finns där. När jag körde en cykeltur i helgen märktes det på pulsen, den gick snabbt upp i 190 (så hög puls har jag aldrig haft förut) och när jag fikade gick den inte under 110 och det kan ju inte va bra.

Jag är så sugen på att cykla för formen är riktigt bra och jag har ju köpt en ny mtb också. Fast att köra stenhårt med en liten sjukdom i kroppen lär ju inte vara så smart.

Känner mig lite som hunden jag såg i bagageutrymmet på en bil igår. Tog en bild och den säger allt!