Vi rullar på! ///Marco

Är lite dåligt med uppdateringar här i bloggen men vi cyklar på skapligt iaf. Senaste rundan de Gubbos drog tillsammans var 16,5 mil för min del och 15 mil för Erics del. Jag brukar få en lite längre resa hem då jag bor i stan och han bor i Sollentuna.

Vi åt lunch på en golfbana i Norrtälje där jag inte tror dom var så vana vid cyklister. Var lite roligt då servitrisen undrande frågade om vi hade cyklat dit och vartifrån vi cyklat. Det var stora ögon när man gled in där med steppskor och tights. Hon tyckte nog vi verkade normala tills hon förstod att vi cyklat från stockholm till norrtälje för att äta lunch och sedan bara cykla hemåt igen. Några golfare frågade oss även om vi visste vart första tee låg. Han tyckte att vi såg ut att veta det. Haha. Dom har allt lite humor dom där golfarna!

Eric tar täten!

IMG 4091 [1600x1200]

Cervélo är poppis även bland fårskallar!

IMG 4107 [1600x1200]

Bilder intervaller! ///Marco

Jag var sliten efter en av mina rundor och bestämde mig för att fota Eric när han körde intervaller. Tycker det är roligt att fotografera. Blev lite dunkelt ljus och eftersom jag inte har någon bra blixt så blev det lite svårt att fota. Tycker att några bilder blev bra iaf!

Testade lite med och utan blixt. Kommer fota vid fler tillfällen, kanske tom på nått träningspass med dom andra grabbarna också. Kan va kul om dom nu vill se sig själv på bild!

E intervall

E intervall 1

E intervall 6

Bra att ha en kompis som ställer upp som modell när man vill leka lite! Här finns några bilder till! http://www.ipernity.com/doc/133669/album/197560

Upp 50 gram och ner 2500 gram! ///Marco

Jo det var ju ett tag sedan jag cyklade på plastraketen, 10 Juni var väl senast tror jag. Eftersom att jag flyttade över carbonstolpen till Räven och även då sadel så bytte jag på Specializedcykeln. Den gick tyvärr upp c:a 50gr genom det bytet. Jag däremot har gått ner 2,5kg sedan jag satt på den cykeln senast. Blev som sagt lite less när olyckan kom och ville ha nått att göra så jag körde en diet på hamburgare och ägg. Åt givetvis annat också men det var basen på maten och det fungerade ju uppenbart ganska så bra.

IMG 4038

Nu har jag haft semester ett par veckor och senaste veckan var jag på syrrans torp och axeln har blivit bättre men jag tunnare. Ser nästan ut som en cyklist nu så tunn är jag och jag trivs faktiskt inte med det. Cykelbrännan är tyvärr inte kvar....

Nu ska jag nog lägga mig på denna vikt runt 79kg och som max väga runt 82 på vintern. Körde ju en runda idag på runt 9 mil och det gick lätt och ledigt. Känner att jag inte är i bästa form men som tur är inte i sämsta heller. Ska börja köra lite styrketräning igen nu så fort jag kan för alla kilon jag gått ner är muskler på överkroppen plus att jag sista veckan "fettat" till mig lite med öl och god mat. Har haft en underbar vecka och fotograferat en massa, en hobby som är avslappnande...

Såg även Cancellaras träningscykel utanför en lokal butik i Påskallavik!

IMG 3583 [1600x1200]

Lyxigt! ///Marco

Just precis nu ligger jag här och kollar in tour de France! Tycker inte synd om mig själv....

Cykeltatuering! ///Marco

Såg den här på stan idag. Kanske någons här hos cykelbloggar? Krossad bil och hyllad cykel. Lite fyndig iaf ;-)

Krossad-bil-hyllad-cykel

Sadelproblem! ///Marco

Vet inte vad det är med den ena sadeln jag har. En Selle Italia med sånt där spår i mitten. Sadeln känns faktiskt riktigt bra men på nått sätt så känns det som att huden i mellangården trängs ner i spåret och skapar skav. Idag fick jag såna problem så att jag började kolla runt efter ny sadel. Såg då att det var rea på Wiggle på just sadlar och sadelstolpar. Prylgalen som jag är så blev det både ny sadel och stolpe. Blev samma pris för båda sakerna som enbart stolpen kostar på cykelcity! Köpte en likadan sadel utan springan (som mer känns som till besvär än nått bra). Har iof en Specialized Toupe på plastracern som funkar bra men tycker den är lite för dyr för att kränga på alu-hesten. Sen är jag nyfiken på just den modellen jag nu beställde då den finns i många olika modeller och vikter.

Tycker lite synd om mig själv också då jag inte har någon alls att umgås med första semesterveckan. Så tröstade mig själv med två cykelprylar. Tycker jag att jag var värd. Är även sugen på att skaffa en bra blixt till systemkameran. Får se hur synd jag tycker om mig själv resten av semestern *S* Gamla carbonstolpen får sitta på alu-cykeln och även det ska bli kul att utvärdera, om det gör någon skillnad mellan carbon och alu-stolpe...

Idag tog jag en lite längre runda ut till Hysbygropen (blå lagunen) en bit utanför Ekerö. Var nyfiken på hur det såg ut där. Hade nog trott att det skulle va bättre än vad det visade sig vara. Var ju fint men någon blå lagun det såg jag ingen ;-)

IMG 3267

IMG 3274

IMG 3273

Såg denna på vägen hem. En kopparorm som visst är en ödla och inte en orm (kan ha fel på alla punkter), snabb som f-n var den iaf och försvann från vägen innan jag hann ta en bra bild!

IMG 3283

Sommar och godsaker!? ///Marco

Jag lallar på i mitt lugna tempo och kör distans och rullpass med alu-hesten. Den är helt klart jobbigare att cykla på med lite grövre däck och även mycket stötigare än plasthojen. Anledningen till att jag kör alu-hest är ju just för att jag ska hålla mig lite lugn och tänka mer på axeln. Blir runt 5 mil varje pass. Hamnade på en 10 milsrunda häromdagen och det gillade inte axeln. Fast snart hoppas jag att det även går att köra lite längre, ska nog inte va några problem. På plasthesten tom kanske...

Har märkt att bilister inte tutar så mycket om man ser ut såhär. Jag ser mer ut som en bmx-snubbe som hittat en cykelcross på vinden och ser inte ut att veta bättre och inte förstå att vägen är nått bilisterna vill ha helt för sig själva! =)

IMG 3191

Det hör liksom till sommaren att äta godsaker. Vissa av godsakerna är ju utplacerade längs med vägarna. Jordgubbsstånd har jag nog cyklat förbi några stycken på varje runda senaste tiden! Jordgubbar känns lite som bra godsaker...

Nam Nam

Glass blir det iaf i stora lass. Tycker egentligen bara om kulglass i våffla men ibland glider även en fulglass ner...

IMG 3225

IMG 3198

Det är skönt att cykla ensam men bra tråkigt. Tyvärr så "vågar" jag mig inte på gruppcykling än. Det bästa med att cykla ensam är att man får göra precis hur många stilmissar som helst. Sadelväska (en ful) pump på ramen osv osv...

Nu blir det rehabträning för axel och sedan en lång promenad i det fina kvällsvädret. Livet kunde va sämre...

Såg även lite på touren idag och det gör ont att se andra krascha...

Sommar och semester! ///Marco

Nu har man äntligen semester. Ska bli skönt att rulla runt i sthlmstrakten och kika in lite olika bad som finns. Axeln är inte helt ok än och jag kan inte träningscykla utan det får bli sköna lugna rullpass istället. Dundra på lite extra i uppförsbackar kan jag göra och det är ju helt ok "träning"!

Började cykla lite smått när jag var "hemma" i Vimmerby. Fick låna en av farsans Gary Fisher cyklar, en citybik med riktigt bekväm sittställning. Dämpad gaffel och fjädring i sadelstolpen. Det fick bli en bra soft start på cyklandet efter att ha landat på axeln under ett träningspass. Är lite sänkt pga det än då jag inte kan träna styrketräning alls och jag saknar det riktigt mycket. Jag ser helt frisk ut men mitt ledband gick nästan av och det smärtar ganska bra än.

Här är bilder från när jag var hemma och cyklade med pappa. Hans pippigula Gary är riktigt fin! Saknar min stulna mtb...

Gary-Tounge
Gary-yellow

Denna trampade jag runt på. Comfort är ordet! =)