Var det våfflorna kanske....vecka 41. ///Marco

Har varit en ok träningsvecka. Trist bara att den idag slutade med galen ryggvärk. Nu blir det några dagars ofrivillig vila, men det kanske var dags. Har kört ganska så hårt och nu även på diet. Ska inte hänga med huvet för lite ryggvärk... Voltaren i 5 dagar fixar nog detta.

Måndag Spinning på sats odenplan. 55 minuter. Spinning är inte så kul så korta pass där är bra ;-) Snubbe från Valhall framför. Låter dom ligga där på spinningpassen... Är nog 90% tjejer som kör spinning...undrar vad som gör att dom inte kan hitta ut på cyklar och ha roligt på riktigt!

Tisdag
. Styrka. Bröst och Axlar och lite mage.

Onsdag
. Styrka. Rygg Ben och lite motionscykel. Har svårt att hålla mig borta från den där motionscykeln. Vet inte varför jag alltid hamnar på den. Den är ju inte direkt skön och man blir bara jobbigt svettig. Kan va endorfinkicken den ger som jag inte får utav att enbart träna styrka....vem vet...who cares så länge man mår som en prins av det!

Torsdag
. Löpning intervaller. 2 minuters 6 gånger (1 min vila). 15km/h under intervallerna. Var jobbigare än jag väntat mig. Jag som satsat på att kunna hålla 15km/h i 20 minuter!?

Fredag
. Armar. Ett bra pass. Ärmlös tröja och rejäla vener på armarna. Julformen är på gång...åt en liten påse godis efter passet. Känns som att jag kan unna mig det ;-)

Lördag
. En kort tur i kyligt vackert väder. Cirkus 3 mil på vinterracern. Skulle vilat men hade några timmar över innan jag skulle till min syster och festa på belgiska våfflor.
 

DSC04529 edit0

Söndag. Hade planerat in en runda i Hellas med Mathias men vaknade med en fruktansvärd ryggvärk. Kände att den smög sig på under syrrans våffelfest igår och när jag vaknade morgonen efter så kom jag knappt ut ur sängen. Tror det är några tunga lyft på jobbet någon dag innan som ligger bakom. Gubbkropp redan är ju ett faktum med tanke på bloggnamnet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0