Nu ska fläsket brinna! ///Marco

Det är inte så mycket fläsk kvar på min kropp men det ska bort. Har testat en diet nu i 2 veckor och trivs kanon med den. Det är en diet som heter Periodisk Fasta. Den går ut på att man begränsar sitt matintag till ett 8h intervall på dagen och fastar 16h. För min del har det nog mer blivit äta i 8,5h och fasta i 15,5h, har svårt att tänka mig att det ska spela någon större roll med 30 minuter hit eller dit. Jag äter mitt sista mål runt 19:30 på kvällen och sedan så bryter jag fastan på lunchen kl 11:00. Det funkar kanon och känner mig piggare och blir mätt på lite mindre mängd mat. Äter mest bra mat, det har jag alltid gjort. På helgerna så brukar det bli lite mer gottismat men det verkar funka bra ihop med dieten, så länge man inte överdriver.

Nu har jag ätit på ganska så bra dom här 2 testveckorna. Ätit lunchbuffe på jobbet med riktigt stora portioner. Sedan två mellanmål och en stor middag. Har tänkt att börja äta lite mer nyttigt vid lunchen och sedan fortsätta äta som jag ätit resten av dagen. Det bör göra att jag tappar ett par tre kilo till jul. När jag väl är där på c:a 77kg så ska jag bestämma mig om jag ska ner till 75 kg april. Isf så kommer jag väga 7kg mindre än vad jag vägde vid samma tidpunkt 1 år tidigare. Måste ju bara vara bra ;-)

Eric kör samma diet och vad jag hört så trivs även han med upplägget. Han får väl lägga ett inlägg någon dag och tala om hur det går för han. Han väger lite mer än mig och kommer nog köra på lite hårdare. Går han ner till den vikten han nämnt till mig så kommer han bli farlig nästa år. Ska bli riktigt roligt att dundra på för fullt nästa säsong.

Sedan får man se om det går att köra denna dieten när man cyklar som mest. Jag tror inte att min kropp kommer att gilla det, när säsongen drar igång så blir det nog lite annat upplägg. Fast man vet ju aldrig, detta kanske funkar även då. Bara att man får ladda med frukost dagarna man ska köra långpass eller tävling.

Hur som helst så ska beachformen redan vara fixad till jul/nyår ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0