Inte mycket som känns bra! v.42 ///Marco

Den här veckan har varit dålig när det gäller träningsbiten. Ryggsmärtan har hängt i och jag har käkat voltaren i några dagar. Ryggen blev bättre men kändes väldigt konstig, området där jag hade jätteont har kännts varmt och ömtåligt. Jag tror nästan att min rygg mår kasst pga att jag är väldigt stel i höftböjaren och rumpan. Kommer träna mycket i vinter på att få upp stabilitet och rörlighet i bålen. Jag har tränat väldigt tungt förr och det har nog satt sina spår. Stora musklerna har blivit starka medans dom små men ack så viktiga har blivit svaga, obalans och därav lätt att få skador. Är glad att jag inte är så fokuserade på styrketräning längre men kommer aldrig att kunna släppa det helt.

Har iaf blivit 2 pass på gymmet med tjejvikter och även då kändes ryggen av. Var en rejäl sträckning jag åkte på!

Lördag. 4,5 mil på vinterracern. Lojade mest runt för att se om ryggen blivit bättre, kändes ok men inte jättebra.

Söndag. Spinningpass 55 minuter. Kördes någon form av intervaller tror jag. Jag hängde på iaf, var väl sådär halvroligt. En riktigt dålig låt dök upp på slutet och hon som höll passet höjde även då volymen. Det var verkligen kämpigt....

Är lite intressant att jämföra pulsen från olika sorters pass. Översta från ett spinningpass och understa från en runda på mtb i tuff terräng. Jag kanske har svårt att pressa mig på en spinningcykel men man ser ju verkligen hur mycket hårdare jag jobbar på ett "riktigt" pass. Sjukt mycket roligare har man också!


Spinning



MTB


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0