Lite sjuk kanske! //Marco

Ja så var det dags att bli lite krasslig. Kände väl av det lite redan på tisdagens spinningpass då jag fick håll efter dom brutala intervallerna som körs i början. Iaf så har jag haft lite förkylningskänningar på slutet av veckan och tagit någon dag extra vila och ätit massor med glass, chips och pizza osv. Tror det hjälpte lite!

Annars knallar det på i vanlig takt. Ser att folk tränar riktigt hårt just nu och det är många som satsar mot våren. Är roligt att se. Satsar själv hårdare än förra året iaf. Är ju ny på detta och det enda jag vet är att jag har bra tryck i benen men kanske inte riktigt uthålligheten. Hängde ju med lätt i första klungan in i mål både på Roslagsvåren och Carrera vårklassiker men vill ju bli bättre än så ;-) Nu är ju målet att hänga på i H30-klassen nästa år!

Har lagt om träningsschemat lite nu när snön har kommit. Det blir 3 pass TräningsCykel/Spinningpass i veckan och 3-4 pass styrka på det.

Såhär blev det denna veckan.

Måndag: Styrka Bröst Axlar

Tisdag: 90 minuter spinning och 240 watt i 25 minuter som uppvärmning innan på TräningsCykel

Onsdag: Styrka Rygg Biceps

Torsdag: 55 minuter spinning och 30 minuter som uppvärmning på TräningsCykel (var nog mellan 200-250w som vanligt)

Fredag: Krasslig och Vila

Lördag: Krasslig och vila

Söndag: Mindre krasslig och 55 minuter TräningsCykel. (240-254 watt i 10 min, 4 min aktiv vila, 300-310 watt i 15 minuter, 4 minuter aktiv vila, 240-245 watt i 15 minuter). Nu vet jag hur jag presterar när jag inte är helt frisk. Så hårdare tag nästa gång.

Efter dagens pass blev det detta som mat! =)

MG 4464

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0