Inget liv! v.44! ///Marco

Tror nog att många gamla vänner och kollegor osv inte tycker att man har något liv. Att man bara tränar och är fjantig som cyklar så mycket. Kanske ligger nått i det men jag har jävligt roligt. Kanske inte när jag kör spinning men när jag cyklar i skogen/landsväg så är det enbart för att det är roligt. Bryr mig inte ens om att det går dåligt emellanåt, skogscyklingen är inte för prestation utan för rekreation. Fast en sak kan jag säga, man lär få bra mycket starkare ben av att cykla i skogen än av att köra landsvägscykling. Låren blir galet explosiva och råstarka. Passar mig bra som gammal hockeyspelare! Är bara greppet i bakdäcket och bristande teknik som sätter stopp för vart man kommer fram och vilka backar man inte kan forcera! Sedan är ju konditionen en ganska stark faktor för att det inte alltid går bra! ;-)

Måndag: Styrka Bröst och Axlar. Bra pass men kände mig något sliten.

Tisdag: 90 minuter spinning. Galet jobbigt. Orgie i ryck.

Onsdag: Styrketräning Rygg och Ben. Ville köra chins för ryggen men axelskadan gjorde sig påmind. Blev lite hederliga frontböj och lårcurl för benen. Kändes riktigt bra men körde ganska lätt.

Torsdag: 45 minuter motionscykel. Ganska lätt och över 90 i kadens.

Fredag: Tränade armar och mage. Riktigt bra pass. Kände mig tom stark.

Lördag: 3 mil på MTB, hälften av sträckan spenderades i skogen i Hellas. Riktigt roligt som vanligt. Lite lugnare pga ryggen som krånglar lite.

Söndag: Knappt 3 mil på MTB i Ursvik. Ensam och det var riktigt halt på rötterna. På kvällen 90 minuter spinning på sats odenplan. Tabata orgie.

En bild från dagens runda i Ursvik. Ser lite ensam och vilsen ut! ;-)


IMG 4720 S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0