Stark arm! v.45! ///Marco

Hehe. Eller inte...

Jag tränar på i min egna lilla takt. Har framförallt roligt, trots att jag oftast tränar helt ensam så gillar jag det. Är ganska osocial av mig. Ser en massa cyklister på spinningpassen men går inte fram och pratar med dom. Borde egentligen ändra på det, cyklister verkar oftast vara riktigt trevliga!

Veckorna knallar på och jag längtar varje vecka tills att det ska bli helg så att jag får ge mig ut och cykla i skogen. Tyvärr är det grishalt ute nu och mina däck är verkligen inte bra i lera och på hala rötter. Blir att köpa nytt, jag som tänkte ligga lite lågt på cykelprylsfronten. Lägger ju iof inte pengar på så mycket annat så vafan är väl bara att köra på!

Måndag: Styrka Bröst och Axlar. Dundrade på lite extra. Bla 40kg´s hantlarna i lutande hantelpressar. Styrkan finns det kvar lite av iaf. Axeln höll också.

Tisdag: 90 minuter spinning. Skrynkliga fingrar. Lite äckligt...det är galet hur mycket man svettas!

Onsdag: Vila. Hade tänkt träna men kände att jag var värd en vilodag. Lämnade även in min MTB på Cykloteket för att fixa till bakväxeln som inte funkar som den ska.

Torsdag: Styrka för Rygg och Ben. Benen väldigt explosivt och få repetitioner. Jag har sett att folk kör ben lite speciellt iom att dom är cyklister. Jag har en egen filosofi angående benträningen, vi får se hur det går ;-)

Fredag: Tränade armar och lite ländrygg. Bra pass!

Lördag: Vila.

Söndag: Blev en runda ute i Ursvik på förmiddagen. Hade riktigt roligt men drog i handen och höften ganska rejält på en stenhäll. Får se om det bara blir blått eller om det även gör ont imorgon? På kvällen blev det ett litet benpass, lättare vikter och lite mjölksyratålighetsträning. Sedan rejält med stretch (rejält för att va jag då).

Börjar bli lite roligare att träna styrketräning igen. Tyvärr så krånglar axeln fortfarande så jag kan inte köra så tungt som jag egentligen vill. Tränar överkroppen så hårt jag kan, är inte optimalt som cyklist kanske men jag är lite fixerad vid muskler så jag kör på. Mitt mål får va att se ut som en lite mindre modell av fighter i kroppen, inte större än så!

Lite tröck finns kvar i biccarna!

MG 4209

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0