Slutet är nära! ///Marco

2011 står runt hörnet och ska bli spännande och se vad som väntar där bakom. Har bloggat dåligt ett tag men det är mest för att min träning är sjukt ointressant ur ett cykelperspektiv. Dessutom tränat lite mindre senaste veckorna. Känner iof att jag är i bra form så kanske inte var helt fel att dra ner på träningsvolymen. Är faktiskt intressant att se i andras bloggar hur hårt dom kör på vintern. Jag ser mig mer som en björn som går i ide under vintern, det är min grej. Ta det lugnare och ladda! Cykla ute nu i snön verkar mer galet än effektivt om någon frågar mig, hellre träningscykel eller spinning faktiskt, trots att det förmodligen är roligare att cykla ute i kylan!

Träningsmängden inför 2011 har jag inte bestämt än. Cyklade cirkus 500 mil i år och hade nog blivit ganska mycket mer om inte jag vurpat och förstört min axel i början av sommaren. Den är inte helt bra än. Kan tex inte köra chins längre, kunde köra över 20 såna innan vurpan. Känns lite trist men sånt är livet! Favoritövningen marklyft vågar jag inte ens testa för det känns som att axeln skulle lossna från kroppen om jag försökte lyfta några tyngre vikter från marken... Träningsmängden!? Antalet mil är inte det viktiga för mig utan jag vill träna effektivt, kommer börja köra backintervaller oftare och se till att få ännumer krut i benen. Är benstyrkan som är min styrka och den ska bli ännu bättre! Just dom där backintervallerna kände jag faktiskt rejäl effekt av. Faktiskt mest på slätdraget.

Hoppas även att alla haft en fin jul! Jag är en sån tråkig jävel som inte gillar julen. Gillar iof att träffa nära och kära men allt det stressiga runtomkring kan rentav kväva mig och förstöra julkänslan!

2011 here we come!

Julglöd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0